Google AdWords

 


 

Google adwords

Google AdWords, PPC (Pay Per Click):

Flera viktiga faktorer skiljer AdWords från andra typer av annonsering.

Med Google AdWords kan du:

-Nå personer exakt när de söker efter det du erbjuder. Din annons visas för personer som aktivt söker efter dina produkter och tjänster. Därför är det mer sannolikt att de skrider till handling.
-Avsätta en budget ni har råd med. I samråd med oss på MEDIA365 så finner vi en lösning som både är prisvärd och effektiv.
-Se exakt vad som fungerar med din annons.

Vi börjar med en behovsanalys;

Där vi går igenom er bransch, målgrupp, unika erbjudande, ert förväntade resultat samt vad ni vill att vi mäter.
Med hjälp av vår expertis och Google Trender tar vi fram de bästa sökorden för att nå er målgrupp.
Skapar relevanta och säljande texter till annonserna, platslänkar som beskriver ert unika erbjudande, Synkar budskap och tajming, Länkar och kontrollerar passande landingpages för annonserna. Om det är relevant så kopplar vi även till kontot Google Places och Google Analytics. Lägga till click-to-call nummer. Skapa en separat mobilkampanj med anpassat budskap.

Visa de annonser som har bäst klickfrekvens och/eller konverteringsgrad oftare. Kontrollera daglig budget så att leveransen blir enligt plan. Maximera kvalitetspoängen från Google för att minimera kostnad per klick.

Test av landningssidor för att se vilka som konverterar bäst.
Analysera vilka sökord, annonser och landningssidor som konverterar bäst. Analysera vilka regioner som fungerar bra/mindre bra. Analysera vilken positionering som ger bäst värde/avkastning. Analysera om det är specifika veckodagar, tider på dygnet som konverterar bättre. Analysera avvisningsfrekvens på sökords- och annonsnivå.

Om det anses nödvändigt komma med förslag på förbättringar på innehåll på landningssidor.